Att vara mamma och singel...

En kall cider öppnades precis och jag ligger i soffan, i min tomma lägenhet och som vanligt så är det en miljon tankar i huvudet samtidigt så varför inte skriva av sig lite...
 
Alltså jag skulle ljuga om jag sa att det var lätt att hitta en käraste i denna lilla stad. Alla känner alla... Lägg till 4 ungar så är nog chansen nere på ja.. mindre än noll.
Jag har dejtat absolut, men det har inte funkat. Finns förmodligen 100 orsaker till varför. 
Dels har jag som sagt fyra om än fantastiska ungar så den som får chansen att vara en del av deras och mitt liv ska känna sig hedrad. 
Men å andra sidag tror inte jag att jag har varit redo för ett nytt förhållande. 
Jag träffade mitt ex när jag var 16. Sen var vi ett par i 10 år. Jag var alltså nästan 26 när jag för första gången skulle stå på egna ben. För första gången inte vara i ett förhållande.
 
Åh jisses, en helt ny värld öppnade sig. Det var riktigt rolig med flirtande, upplevelser och tjejkvällar. 
Fortfarande innehåller min vardag en hel del sånt. Men vad ger det en egeneligen.
Kul för stunden, absolut. Men sen då? När den där söta killen inte svarar på smset längre eller då man för 1000.000 gången inser att han bara är ute efter en sak. För det är faktiskt så, 95 % av alla killar är det. För vem vill ge sig in i ett förhållande med någon som har barn? Inte många... även om dom till en början vill få en att tro det.
 
Men tillbaka till att inte vara redo.. 
Jag har fått lära känna mig själv på nytt under dessa tre år som gått sedan vi valde att inte leva tillsammans längre.
Jag är en mycket gladare människa idag. Jag är samma person men ändå inte. Och jag har så fruktansvärt mycket kvar att lära om mig själv och jag tror att det är mycket där skon klämmer.
Jag släpper inte in någon helt. Jag kan ge sken av att vara en väldigt öppen människa. Men.. jag har fortfarande den där muren där. Förmodligen  för att skydda mig själv och... barnen.
 
Men som sagt. Jag gillar oftast den jag är i dag mycket bättre än den jag var förut. Och jag vet att jag är en gym jävla tjej eller ja kvinna faktiskt! ( Ja jag förnekar att jag fyller 30 om ett år och gillar inte att säga kvinna om mig själv)...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mammanmagda.blogg.se

Ensamstående fyrabarnsmorsa som lever den kaosartade men underbara vardagen med barnen varannan vecka och det bergodalbaneaktiga singellivet den andra veckan...

RSS 2.0